Nieuw collectief garantielabel voor Vakgarage Nederland:
Vakgarant Premium Occasion
v.l.n.r: Hessel Wesselius, Raymond Peters, Chrisjan Lammerts, Jerry van Gils
v.l.n.r: Hessel Wesselius, Raymond Peters, Chrisjan Lammerts, Jerry van Gils
Vakgarage Nederland werkt sinds 2019 intensief samen met de Actua Groep. Deze samenwerking levert wederzijds goede zaken op. Autoverzekeringen, occasionlease, een collectieve garagepolis en sinds kort ook een garantielabel, speciaal voor de betere occasions: ‘Vakgarant Premium Occasion’ (VPO).
Op de locatie van Autobedrijf Roberts Kerketuinen in Den Haag komen de heren van Vakgarage en Actua bij elkaar om de lancering van Vakgarant Premium Occasion te bespreken. Én even gezamenlijk te poseren voor de foto.
Het nieuwe garantielabel versterkt het partnerschap tussen Vakgarage en Actua en laat zien dat beide bedrijven proactief inspelen op de behoeften van de franchisenemers. Het concept voorziet in voordelen voor zowel het autobedrijf als hun klanten en wordt gekenmerkt door loyaliteit en transparantie. Met de toevoeging van VPO neemt de slagkracht van Vakgarage toe; deze strategische focus belooft een duurzaam succes te worden in de occasionmarkt.
Raymond Peters, Commercieel Directeur van de Actua Groep, licht toe: “Er was regelmatig vraag naar onze garantiemogelijkheden, specifiek voor occasions. Deze vraag heeft met VPO een passend antwoord gekregen: een kwaliteitskeurmerk dat goede voorwaarden biedt aan de klant én de Vakgarages. Het nieuwe garantielabel voorziet namelijk in klantloyaliteit door sturing op onderhoud, apk en garantieclaims. Bovendien integreert het product naadloos met de Vakgarant Autoverzekering; hierdoor kan de garantie worden verlengd tot wel 120 maanden, waarbij de klant tevens aanspraak kan maken op vergoeding van pechhulp en cascoschades. We hebben in korte tijd al bijna 150 Vakgarages aangesloten op de autoverzekering en de eerste aansluitingen op het VPO-label zijn inmiddels ook al gerealiseerd.”
ChrisJan Lammerts, Marketingmanager bij Vakgarage Nederland vult aan: “Wij hebben gekozen voor het occasionlabel van Actua, omdat dit concept het beste aansluit op de wensen van onze franchisenemers. De klant, die op zoek is naar gegarandeerde kwaliteit en zekerheid, krijgt het verzamelde VPO-aanbod van alle Vakgarages via een filter gepresenteerd. De occasions worden getoond met vermelding van het keurmerk en de bijbehorende voordelen. Dus de doelgroep wordt op effectieve wijze bereikt en gemotiveerd om te kiezen voor een premium occasion met extra zekerheden.”
Jerry van Gils, Directeur-Eigenaar van Autobedrijf Roberts Kerketuinen, kan dit beamen: “VPO stelt ons in de gelegenheid om onze topoccasions in het zonnetje te zetten. Al deze occasions krijgen een speciale plaats op de bekende autoplatforms, zoals AutoScout, Autotrack, Gaspedaal en uiteraard ook op het Verkoop- en Private Lease Used-platform van Actua zelf. Daarnaast biedt Actua een uniek stukje software via hun PartnerPortaal, waarmee wij relevante datakennis kunnen opbouwen. We zien bijvoorbeeld realtime wat de kwaliteit is van de verkochte voertuigen en dat geeft ook weer richting aan ons inkoopbeleid.”
VPO biedt Vakgarages de mogelijkheid om te concurreren met gevestigde occasionlabels van franchiseformules en importeurs. Consumenten kunnen een betrouwbare keuze maken bij de aankoop van tweedehands auto’s en dat versterkt de positie van Vakgarage in de markt. Bovendien wordt er meer werkplaatsomzet gegenereerd. Hessel Wesselius, Accountmanager bij de Actua Groep, benadrukt de commerciële voordelen van de samenwerking: “Met VPO kunnen de autobedrijven zich beter profileren in de markt, omdat hun occasions met een kwaliteitskeurmerk worden gepresenteerd, zowel op hun eigen website als op de diverse platforms. De koppeling met de Vakgarant Autoverzekering maakt VPO extra interessant, zowel voor de klant als het autobedrijf. Uit ervaring weten wij dat deze koppeling bovendien ten goede komt aan de sales ratio. Daarnaast kunnen de autobedrijven er zelf ook volop publiciteit aan geven, want de partners krijgen een zogenaamde promokit met logo, vignet en teksten, die ze kunnen toepassen op hun website, in hun showroom of bijvoorbeeld in een nieuwsbrief.”
De autobedrijven kunnen binnen het collectief kiezen voor een garantietermijn van 12 of 24 maanden, afhankelijk van de voorraadanalyse, die Actua maakt. Een combinatie tussen de twee varianten is ook mogelijk; de automatisering van Actua zorgt ervoor dat de garantie standaard wordt toegekend aan iedere verkochte ‘premium’ occasion.
Peters besluit: “Met Vakgarant Premium Occasion krijgt Vakgarage een mooie aanvulling op de producten, die wij gezamenlijk in de markt hebben gezet. Onze samenwerking groeit daarmee uit tot een strategisch partnerschap, een ‘totaalrelatie’ die veelzijdige voordelen biedt. We zien dat ook dit nieuwe garantieproduct positief wordt ontvangen, dus wij kijken uit naar wat komen gaat.”