Home / telefoon / Iphone verzekeren

iPhone verzekeren

In het rijtje ‘beste telefoons van de wereld’ hoort de iPhone zeker thuis! Het is dan ook ontzettend vervelend als je iPhone kapotgaat of wordt gestolen. Gelukkig kun je in ieder geval ervoor zorgen dat de kosten voor reparatie of vervanging worden vergoed door je iPhone te verzekeren bij Actua. Dat scheelt je een boel euro’s!

Verstandig: je iPhone verzekeren

Heel waarschijnlijk doe je veel meer met je iPhone dan alleen bellen. We appen, mailen en surfen heel wat af op onze iPhones. Maar ook het nieuws lezen, navigeren, naar muziek luisteren, social media bijhouden en fotograferen zijn onmisbare functies van onze iPhones! Daarom is het ook zo balen wanneer je iPhone kapotgaat, schade krijgt of gestolen wordt. Je iPhone verzekeren is dan een verstandige keuze om in ieder geval de kosten vergoed te krijgen wanneer iets misgaat.

Een aantal voordelen!

  • Scherpe premie
  • Uitgebreide dekking, inclusief diefstal
  • Snelle reparatie in geval van schade

Alle voordelen

Waarom kiezen voor een iPhone verzekering van Actua?

GSM verzekerin
  • Wij verlengen je garantie bij technische defecten

  • Verzekerd tegen schade door vallen, stoten, water, kortsluiting en overige externe onheilen

  • Verzekerd tegen diefstal (optioneel)

  • Overal verzekerd, wereldwijd

Vul hieronder je aankoopbedrag in en bereken je premie.

GSM verzekerin

Wat zeggen klanten over onze iPhone verzekering

Hoe werkt onze iPhone verzekering?

Wanneer je iPhone is beschadigd, zorgt Actua in de regel dat deze wordt opgehaald door een koeriersdienst en wordt teruggebracht na reparatie. Indien gewenst, ontvang je een standaard leentoestel zodat je bereikbaar blijft zolang je iPhone in reparatie is. Schade meld je via het schademeldformulier dat je vindt op de website. Belangrijk is dat je je polisnummer bij de hand houdt. Ook wanneer het gaat om diefstal, vul je dit formulier in. Daarbij is het ook belangrijk om zo snel mogelijk aangifte te doen bij de politie, in ieder geval binnen 48 uur. Het opgemaakte politierapport stuur je naar ons toe en ook omschrijf je in detail de toedracht. Actua neemt dan jouw melding in behandeling. Raadpleeg de voorwaarden voor alle informatie over onze dekking.

Hoe kan ik mijn iPhone verzekeren?

Actua heeft een aparte website voor iedereen die graag zijn iPhone wil verzekeren: www.verzekerjeapple.nl. Hier verzeker je direct jouw iPhone en kan je terecht voor alle informatie over de verzekering. Heb je vragen over onze diensten? Neem dan vooral contact met ons op, we helpen je graag!

Wat valt onder de dekking van onze iPhone verzekering?


 

Val- en stootschade

Je iPhone raakt beschadigd als deze valt of hard in aanraking komt met een ander object. De Actua Zekerheidplan iPhone verzekering is van toepassing als bijvoorbeeld het scherm gebroken is, of als door een val een ander defect optreedt.

Kortsluiting

Schade door te hoge spanning of kortsluiting treedt bijvoorbeeld op als door blikseminslag kortstondig een toename van de spanning in het elektriciteitsnet ontstaat en je iPhone tijdelijk voor het opladen verbonden is aan een stopcontact. De Actua Zekerheidsplan iPhone verzekering vergoedt ook deze schade.

Waterschade

Je iPhone komt in contact met een vloeistof. Met de Actua Zekerheidsplan iPhone verzekering ben je ervan verzekerd dat dit wordt opgelost.

Technische gebreken

Jouw iPhone is verzekerd bij schade, die na afloop van de standaard fabrieksgarantie aan een verzekerd apparaat ontstaat, als gevolg van een constructie-, materiaal- of gietfout, of door een bewerkings- of montagefout gemaakt door de fabrikant van het verzekerde apparaat.

Diefstal (optioneel)

Kies je voor de optionele diefstaldekking (standaard voor alle iPhones), dan is jouw iPhone ook verzekerd bij diefstal. Belangrijk is bij diefstal binnen 48 uur aangifte te doen bij de plaatselijke politie en het originele exemplaar van de aangifte naar Actua op te sturen.

Wanneer de iPhone gestolen wordt uit een woning, dan is deze uitsluitend gedekt na braak aan die woning. Wanneer er sprake is van kamer(ver)huur of als de woning of het pand meerdere huurders of gebruikers heeft, dienen sporen van braak aanwezig te zijn aan de ruimte die door de verzekeringnemer wordt gebruikt.

Uitgesloten is de schade die onder een standaard uitgebreide inboedelverzekering verzekerd is.

 


 

* Uitgesloten is de schade die onder een standaard uitgebreide inboedelverzekering verzekerd is. Zie ook de uitgebreide voorwaarden (link naar voorwaarden).

Verzekerd van de beste voorwaarden

 

6 maanden nieuwwaarde

De eerste 6 maanden 100% vergoeding bij reparatie of vervanging bij totaal verlies als je iPhone niet meer te repareren is. Het verzekerd bedrag van een apparaat wordt gerekend vanaf de oorspronkelijke aanschafdatum van het verzekerde apparaat bepaald op de hieronder vermelde percentages van het oorspronkelijke aankoopbedrag:

  • de eerste 6 maanden 100%
  • ouder dan 6 mnd. niet ouder dan 12 mnd. 95%
  • ouder dan 12 mnd. niet ouder dan 18 mnd. 85%
  • ouder dan 18 mnd. niet ouder dan 24 mnd. 80%
  • ouder dan 24 mnd. niet ouder dan 36 mnd. 70%

Er geldt een beperkt eigen risico van 10% van het aankoopbedrag met een minimum van €35,- en een maximum van €50,- per schadegeval, ongeacht de schadeoorzaak.

Alle informatie over schadevergoeding vindt je in de voorwaarden: iPhone voorwaarden overige Smartphone voorwaarden.

Wereldwijde dekking

Of je nu op wereldreis gaat of gewoon vaak je iPhone met je meeneemt, met onze verzekering is jouw iPhone verzekerd. Dat is wel zo’n gerust gevoel, wij noemen dat: “Makkelijk leven met Actua”.

Verlengde garantie

Jouw iPhone is verzekerd bij schade, die na afloop van de standaard fabrieksgarantie aan een verzekerd apparaat ontstaat, als gevolg van een constructie-, materiaal- of gietfout, of door een bewerkings- of montagefout gemaakt door de fabrikant van het verzekerde apparaat.

Veel gestelde vragen over de iPhone verzekering

  • Ik heb schade aan mijn mobiele telefoon, wanneer krijg ik een leentoestel?

    Alleen bij de platinum en mobile plus service, en uitsluitend in geval van reparatie aan het toestel is er recht op een leentoestel. Je hebt geen recht op een leentoestel in geval van diefstal of bij total loss van het toestel.

    Ik heb schade aan mijn mobiele telefoon, wanneer krijg ik een leentoestel?

    Alleen bij de platinum en mobile plus service, en uitsluitend in geval van reparatie aan het toestel is er recht op een leentoestel. Je hebt geen recht op een leentoestel in geval van diefstal of bij total loss van het toestel.

     

  • Ik heb mijn toestel verkocht. Kan ik de verzekering overzetten?

    Nee, dat is niet mogelijk. De verzekering is zowel product- als persoonsgebonden. Je kunt de verzekering het beste schriftelijk opzeggen onder vermelding van het certificaatnummer.

    Ik heb mijn toestel verkocht. Kan ik de verzekering overzetten?

    Nee, dat is niet mogelijk. De verzekering is zowel product- als persoonsgebonden. Je kunt de verzekering het beste schriftelijk opzeggen onder vermelding van het certificaatnummer.

  • Mijn mobiele telefoon is gestolen/vermist, wat moet ik doen?

    Laat je Simkaart bij je provider blokkeren. Verder moet je binnen 48 uur na de diefstal/verlies/vermissing aangifte doen bij de politie. De originele aangifte van het politierapport (geen kopie) moet je samen met een volledig ingevuld schadeaangifteformulier en een uitgebreide toedrachtsomschrijving naar Actua sturen.

    Schade melden

    Mijn mobiele telefoon is gestolen/vermist, wat moet ik doen?

    Laat je Simkaart bij je provider blokkeren. Verder moet je binnen 48 uur na de diefstal/verlies/vermissing aangifte doen bij de politie. De originele aangifte van het politierapport (geen kopie) moet je samen met een volledig ingevuld schadeaangifteformulier en een uitgebreide toedrachtsomschrijving naar Actua sturen.

    Schade melden

  • Mijn telefoon was kapot en ik heb het toestel aan jullie opgestuurd. Kan ik het toestel terugkrijgen?

    Wanneer wij de schade hebben vergoed, dan behouden wij het recht op jouw toestel en krijg je deze niet terug. Hebben wij de schade niet vergoed, dan kun je je toestel schriftelijk terugvragen.

    Mijn telefoon was kapot en ik heb het toestel aan jullie opgestuurd. Kan ik het toestel terugkrijgen?

    Wanneer wij de schade hebben vergoed, dan behouden wij het recht op jouw toestel en krijg je deze niet terug. Hebben wij de schade niet vergoed, dan kun je je toestel schriftelijk terugvragen.

  • Mijn telefoonverzekering heb ik afgesloten voor de periode van 1 of 2 jaar, maar er wordt nog steeds maandelijks geïncasseerd. Hoe kan dit?

    De minimale duur is 12 maanden. Tussentijds kan er maandelijks worden opgezegd onder vermelding van het certificaatnummer. Dit opzeggen dient schriftelijk te gebeuren.

    Mijn telefoonverzekering heb ik afgesloten voor de periode van 1 of 2 jaar, maar er wordt nog steeds maandelijks geïncasseerd. Hoe kan dit?

    De minimale duur is 12 maanden. Tussentijds kan er maandelijks worden opgezegd onder vermelding van het certificaatnummer. Dit opzeggen dient schriftelijk te gebeuren.

Verzeker jouw iPhone eenvoudig!

telefoon verzekeren
  • Onbezorgd gebruik van je iPhone
  • Snelle reparatie bij schade
  • Kies onze iPhone verzekering voor de beste voorwaarden
telefoon verzekeren