Staat jouw vraag er niet tussen? Gebruik dan de zoekfunctie, of neem contact op met onze klantenservice.
Heeft uw auto onlangs een onderhoudsbeurt gehad, dan kunt u de factuur van het autobedrijf uploaden via onderstaande pagina.
U kunt uw nieuwe (adres)gegevens aan ons doorgeven door gebruik te maken van het wijzigingsformulier autoverzekering.
Wij werken momenteel aan een nieuwe online klantomgeving voor onze autoverzekeringen. Gaat het om een aanpassing van uw gegevens, dan kunt u gebruik maken van dit wijzigingsformulier.
Als u autoschade heeft, dan kunt u ons dit laten weten via e-mail: schade.actua@actua.org of telefonisch op 010 – 44 77 153.
Auto schade kun je melden met een volledig ingevulde Europees Schadeformulier. Klik de “lees meer hierover” knop om het formulier te downloaden.
Lees meer hierover
Als u geen IVB (groene kaart) heeft ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op via 010 – 44 77 110.
Lees meer hieroverUiteraard! Neemt u telefonisch contact met ons op via 010 – 44 77 110 en dan maken we het meteen in orde.
Het is niet mogelijk om de autoverzekering telefonisch op te zeggen. Wij verzoeken u om uw opzegging per e-mail te versturen naar sluiting@actua.org.
Ja, dat kan kloppen: wij incasseren het eerste bedrag direct nadat de verzekering is gesloten en aan het eind van de maand wordt het bedrag voor de aankomende maand geïncasseerd.
U kunt het autoschadeformulier per e-mail naar ons toesturen: schade.actua@actua.org.
Het bedrag op het polisblad betreft een bruto premie en daar gaat de bonus-/maluskorting, voor zover van toepassing, nog van af. Voor het juiste bedrag verwijzen wij naar de brief, die u heeft ontvangen bij de ontvangst van uw polisbescheiden.
Je polis- of certificaatnummer staat vermeld in de omschrijving van de banktransactie.
Op of rond de hieronder aangegeven data wordt de termijnpremie (prolongatiepremie) van jouw IBAN rekening afgeschreven.
Productverzekeringen
Zoals verzekeringen voor computerapparatuur, bruin- en witgoed en mobiele telefoons.
Prolongatie 2025
Prolongatie januari : vrijdag 20 december 2024
Prolongatie februari : maandag 27 januari 2025
Prolongatie maart : donderdag 27 februari 2025
Prolongatie april : donderdag 27 maart 2025
Prolongatie mei : vrijdag 25 april 2025
Prolongatie juni :maandag 26 mei 2025
Prolongatie juli : vrijdag 27 juni 2025
Prolongatie augustus : vrijdag 25 juli 2025
Prolongatie september : woensdag 27 augustus 2025
Prolongatie oktober : vrijdag 26 september 2025
Prolongatie november : maandag 27 oktober 2025
Prolongatie december : woensdag 26 november 2025
Reguliere verzekeringen
Zoals een auto-, inboedel-, opstalverzekering, e.d.
Prolongatie 2025
Prolongatie januari – vrijdag 27 december 2024
Prolongatie februari – maandag 27 januari 2025
Prolongatie maart – donderdag 27 februari 2025
Prolongatie april – donderdag 27 maart 2025
Prolongatie mei – maandag 28 april 2025
Prolongatie juni – dinsdag 27 mei 2025
Prolongatie juli – vrijdag 27 juni 2025
Prolongatie augustus – maandag 28 juli 2025
Prolongatie september – woensdag 27 augustus 2025
Prolongatie oktober – vrijdag 26 september 2025
Prolongatie november – maandag 27 oktober 2025
Prolongatie december – donderdag 27 november 2025
Prolongatie januari – woensdag 24 december 2025
Wij kunnen een excasso voor je klaarzetten. Wij maken echter het bedrag pas 8 weken na de incasso over in verband met de wettelijke stornoperiode van 60 dagen waarin je de premie terug kan vorderen via jouw bank.
Met Inzetbaar heeft u de zorg goed geregeld. Bovendien kunnen uw medewerkers een zorgverzekering afsluiten met een korting op zowel de basisverzekering als de aanvullende verzekering.
Uw medewerker heeft een uitstekende dekking voor fysiotherapie en psychologische hulp. Hij kiest zijn eigen behandelaar. Inzetbaar vergoedt de kosten.
De verzuimbegeleiding start meteen nadat de melding is ontvangen. U wordt proactief geïnformeerd over de begeleiding en uitvoering van het re-integratieplan. U hoeft zich geen zorgen te maken over boetes, omdat de begeleiding voldoet aan de norm.
Met de complete verzuimverzekering van Inzetbaar worden de loonkosten vergoed. Heeft uw medewerker een ongeval gehad, veroorzaakt door een derde? Dan verhalen we ook uw eigen risico en uw re-integratiekosten op de verzekeraar van de aansprakelijke tegenpartij.
Indien je de apparatuur niet langer dan 15 dagen geleden hebt gekocht, kan je deze nog bij ons verzekeren.
Als de nota niet betaald wordt komt de verzekering automatisch te vervallen. Je kunt echter het verlengingsvoorstel naar ons terugsturen en hierop vermelden dat je afziet van dit voorstel.
Je kunt de verzekering schriftelijk opzeggen onder vermelding van het certificaatnummer, bij voorkeur voor de 20ste van de maand. Dit kun je doen per post, fax of e-mail of je kunt een groot kruis door de aankondigingsbrief zetten en deze aan ons retourneren.
De minimale duur is 12 maanden. Tussentijds kan er maandelijks worden opgezegd onder vermelding van het certificaatnummer. Dit opzeggen dient schriftelijk te gebeuren.
Nee, wij gaan uit van een totaal van 5 jaar. Dit is inclusief 2 jaar fabrieksgarantie. Onze premies zijn hier ook op gebaseerd. Vanaf het moment van aankoop heb je echter al wel dekking tegen externe onheilen. Dit zit niet bij een fabrieksgarantie inbegrepen.
Nee, dat is niet mogelijk. De verzekering is zowel product- als persoonsgebonden. Je kunt de verzekering het beste schriftelijk opzeggen onder vermelding van het certificaatnummer.
Het bedrag wat in de winkel voldaan is, zijn of administratiekosten (bij een telecomverzekering) of is een voorschot op de premie en kosten. De aanvullende premie wordt automatisch geïncasseerd.
Wanneer in de fabrieksgarantieperiode de apparatuur door de fabrikant wordt omgeruild, kun je dit schriftelijk aan ons doorgeven. Je kunt dit doen onder vermelding van het certificaatnummer, maar als dit nog niet bekend is, volstaan jouw naam en adresgegevens ook.
Dit verzoek kun je schriftelijk bij ons indienen. Per geval wordt bekeken of er tot restitutie kan worden overgegaan.
Onze acceptatietermijn is een maand. Wanneer je jouw aanvraag binnen deze periode instuurt, kun je jouw apparatuur nog verzekeren.
De verzekering gaat in op het moment van aanschaf van de apparatuur.
Voor het verzekeren van je nieuwe Apple MacBook, Ipad of iPhone hebben wij de website VerzekerjeApple.nl. VerzekerjeApple.nl is een initiatief van Actua. Via deze website kun je jouw Apple apparatuur verzekeren.
Opzeggingen dienen altijd schriftelijk te gebeuren onder vermelding van het certificaatnummer. Bij automatische incasso’s is dit het betalingskenmerk wat op het bankafschrift is vermeld. Opzeggen kan ook per e-mail naar administratie@actua.org
Je kunt jouw adreswijziging met dit wijzigingsformulier doorgeven.
Je dient binnen twee weken na aankoop een wijziging aan ons door te geven via administratie@actua.org of gebruik het wijziginsformulier. Indien er onder de bestaande polis een nieuwe product is aangeschaft moet je een kopie van de aankoopnota naar ons toesturen.
Actua keert alleen uit in natura. Dit staat ook in de voorwaarden omschreven.
Wanneer wij de schade hebben vergoed, dan behouden wij het recht op jouw toestel en krijg je deze niet terug. Hebben wij de schade niet vergoed, dan kun je je toestel schriftelijk terugvragen.
Actua vraagt toch nog een duidelijk verhaal over de gebeurtenis. Dit om nog een beter inzicht te krijgen in de situatie en om te oordelen of de schadevergoeding op een juiste basis plaatsvindt. Een antwoord moet schriftelijk, per post, fax of e-mail aan ons worden verstuurd. Telefonisch wordt niets verwerkt in het dossier. Pas na ontvangst van een antwoord op de door ons gestelde vragen gaan wij verder met het behandelen van het dossier.
Je kunt je schade 24/7 online melden.
Alleen bij de platinum en mobile plus service, en uitsluitend in geval van reparatie aan het toestel is er recht op een leentoestel. Je hebt geen recht op een leentoestel in geval van diefstal of bij total loss van het toestel.
Je kunt de diefstal online bij ons melden maar doe eerst aangifte bij de politie. Zonder het politierapport (aangifte) kunnen wij de melding niet in behandeling nemen. De afhandeling van een diefstalschade duurt ongeveer 30 dagen, in verband met het mogelijk terugvinden van het toestel.
Laat je Simkaart bij je provider blokkeren. Verder moet je binnen 48 uur na de diefstal/verlies/vermissing aangifte doen bij de politie. De originele aangifte van het politierapport (geen kopie) moet je samen met een volledig ingevuld schadeaangifteformulier en een uitgebreide toedrachtsomschrijving naar Actua sturen.
Op of rond de hieronder aangegeven data wordt de termijnpremie (prolongatiepremie) van jouw IBAN rekening afgeschreven.
Productverzekeringen
Zoals verzekeringen voor computerapparatuur, bruin- en witgoed en mobiele telefoons.
Prolongatie 2025
Prolongatie januari : vrijdag 20 december 2024
Prolongatie februari : maandag 27 januari 2025
Prolongatie maart : donderdag 27 februari 2025
Prolongatie april : donderdag 27 maart 2025
Prolongatie mei : vrijdag 25 april 2025
Prolongatie juni :maandag 26 mei 2025
Prolongatie juli : vrijdag 27 juni 2025
Prolongatie augustus : vrijdag 25 juli 2025
Prolongatie september : woensdag 27 augustus 2025
Prolongatie oktober : vrijdag 26 september 2025
Prolongatie november : maandag 27 oktober 2025
Prolongatie december : woensdag 26 november 2025
Reguliere verzekeringen
Zoals een auto-, inboedel-, opstalverzekering, e.d.
Prolongatie 2025
Prolongatie januari – vrijdag 27 december 2024
Prolongatie februari – maandag 27 januari 2025
Prolongatie maart – donderdag 27 februari 2025
Prolongatie april – donderdag 27 maart 2025
Prolongatie mei – maandag 28 april 2025
Prolongatie juni – dinsdag 27 mei 2025
Prolongatie juli – vrijdag 27 juni 2025
Prolongatie augustus – maandag 28 juli 2025
Prolongatie september – woensdag 27 augustus 2025
Prolongatie oktober – vrijdag 26 september 2025
Prolongatie november – maandag 27 oktober 2025
Prolongatie december – donderdag 27 november 2025
Prolongatie januari – woensdag 24 december 2025
Wij kunnen een excasso voor je klaarzetten. Wij maken echter het bedrag pas 8 weken na de incasso over in verband met de wettelijke stornoperiode van 60 dagen waarin je de premie terug kan vorderen via jouw bank.
T. 010 44 77 100
E. info@actua.org
Rivium Oostlaan 1
2909 LL Capelle aan den IJssel